De Davidoff Gastronomische Tour heeft een halte gemaakt in Frisange, Luxemburg

De Michelin ster bekroonde chef en culinaire recensent Léa Linster heeft op 23 juni de gasten verwelkomd in haar Restaurant Léa Linster in Luxemburg voor een avond in het teken van haar samenwerking met de "Davidoff Chefs Edition", een zeer speciale sigaar voor fijnproevers.

In het kader van het verder versterken van de harmonie tussen de genodigden omvatte de avond, naast een banket van vijf gangen begeleid door fijne wijnen met een door Léa Linster en haar zoon Louis ontworpen menu, de presentatie van een gelimiteerde editie speciale sigaren, exclusief voor de Davidoff Gastronomische Tour samengesteld door zes internationale chefs.

Jean-Christophe Hollay, Directeur Generaal Davidoff of Geneva Benelux, verklaarde: « Ik ben zeer verheugd dat onze Davidoff sigaar onze gasten de gelegenheid geeft elkaar te ontmoeten om onvergetelijke momenten samen door te brengen, dankzij de vreugde en het plezier dat zij beleven aan producten van hoge klasse en grote schoonheid. Het is een grote eer onze lokale en internationale genodigden te ontvangen, die allemaal gepassioneerd zijn door de gastronomie en uitstekende sigaren, hier in Luxemburg ».

« De Davidoff Chefs Edition biedt fijnproevers een geraffineerd diner en het genot van een buitengewone sigaar  om een prachtige gastronomische ervaring te beleven. Dit uitzonderlijk partnerschap met enkele van de grootste chefs ter wereld heeft de meester-samenstellers van Davidoff, die deze sigaar gestalte hebben gegeven, duidelijk geïnspireerd » aldus Charles Awad, Senior Vice President of Global Marketing & Innovation bij Oettinger Davidoff AG.

Behalve Peter Knogl hebben vijf chefs hun geraffineerde smaakzin ter beschikking gesteld om deze uitzonderlijke sigaar samen te stellen: Renato Wüst van het Bad Ragaz Grand Resort in Zwitserland, de televisiechef Ali Güngörmüs van restaurants Le Canard in Hamburg en Pageou in Munchen, Duitsland, televisiechef Léa Linster van Restaurant Léa Linster in Luxemburg, Michel Trama van Relais & Château de Puymirol in Frankrijk, en tenslotte Maria Marte van Club Allard in Madrid, Spanje. Met hun zessen hebben deze chefs negen Michelin sterren. De twee Zwitserse chefs, Knogl en Wüst, hebben respectievelijk 19 en 15  GaultMillau punten. Wüst heeft daarenboven de eer GaultMillau CigarMan van het jaar 2016 te zijn.

Jean-Pierre Mispreuve

PR account manager, Global Image PR

Persberichten in je mailbox

Over Davidoff

De groep Oettinger Davidoff AG, met een waarde van 1,2 miljard Zwitserse Frank en meer dan 3.500 medewerkers wereldwijd, werd in 1875 opgericht en blijft tot op heden een familiebedrijf met twee gescheiden activiteiten: enerzijds de distributie van FMCG in Zwitserland en anderzijds de basisactiviteit van productie, marketing en distributie van high end merksigaren, tabaksproducten en accessoires. Activiteiten rond hoogstaande sigaren omvat de merken Davidoff, AVO, Camacho, Cusano, Griffin’s, Private Stock, Zino, Zino Platinum et Winston Churchill. Oettinger Davidoff AG berust op een strenge «crop-to-shop» filosofie gebaseerd op een verticale integratie startend van de eigen tabaksvelden in de Dominicaanse Republiek en Honduras tot haar wereldwijde netwerk van 65 Davidoff flagship stores.